Βάσεις τμημάτων Φυσικής 2020

Με την πρόσφατη ανακοίνωση των βάσεων των τμημάτων ΑΕΙ και πρώην ΤΕΙ, το ενδιαφέρον μου εστιάσθηκε στην τρέχουσα κατάσταση των τμημάτων Φυσικής στην Ελλάδα, όπως διαμορφώθηκε μετά από την ανακοίνωση, αλλά και την περσινή ενσωμάτωση -για πρώτη φορά- των δύο νέων τμημάτων Φυσικής στην Καβάλα (Διεθνές Παν/μιο) και στη Λαμία (Παν. Θεσσαλίας) στις διαθέσιμες επιλογές των μαθητών που εξετάστηκαν στις Πανελλαδικές.

Τα αποτελέσματα φαίνονται συνολικά στο παρακάτω γράφημα, όπου ξεχωρίζουν οι πολύ χαμηλές βάσεις στα δύο νέα τμήματα, χωρίς να παρατηρείται βελτίωσή τους σε σχέση με τις περσινές βάσεις του 2019 (τουναντίον). Είχα σχολιάσει την άνευ ουσίας δημιουργία των δύο αυτών τμημάτων Φυσικής πέρσι, τα οποία λόγω εγγύτητας με κεντρικά ιδρύματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσουν (πάλι) με επισκέπτες-φοιτητές που θα παρακολουθούν αλλού και αλλού θα εξετάζονται, ενώ θα επιβαρύνουν σημαντικά τα κεντρικά ιδρύματα μέσω μεταγραφών (>15% των αρχικών εισακτέων στα ιδρύματα υποδοχής) με φοιτητές που έχουν σαφώς χαμηλότερο επίπεδο και κατάρτιση, οδηγώντας έτσι σε γενικότερη υποβάθμιση. Το είδαμε πέρσι στο Τμήμα Φυσικής στο ΕΚΠΑ, περιμένουμε να το δούμε να εδραιώνεται και φέτος το φαινόμενο η επίλυση της εξίσωσης 3x=6 να δίνει x=3…

(ενημέρωση 31.08.2020: προστέθηκαν οι αρχικοί αριθμοί εισακτέων χωρίς προσαυξήσεις λόγω ειδικών περιπτώσεων. Ο αριθμός αλλάζει δραστικά για τα κεντρικά πανεπιστήμια)

Η εξέλιξη των βάσεων από το 2013 και μετά απεικονίζεται στο παρακάτω γράφημα (Πηγή vaseis.info)

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.