Πώς γίνεσαι καλός δάσκαλος

Σίγουρα το θέμα είναι ενδιαφέρον, ιδιαίτερα τώρα που ξεκινά η νέα σχολική/ακαδημαϊκή χρονιά. Ταξιδεύοντας στον ιστό, έπεσα στο άρθρο της Ariel Sacks, η οποία διδάσκει επί σειρά ετών στην αμερικανική πρωτοβάθμια εκπαίδευση, και το οποίο αναφέρει τα αποτελέσματα μιας έρευνας για το ποιον θεωρούν οι ίδιοι οι μαθητές ως πετυχημένο δάσκαλο/καθοδηγητή. Το αμερικανικό σύστημα εκπαίδευσης, σαφώς και είναι διαφορετικό από το δικό μας, αλλά εδώ και αιώνες κάποια συστατικά του χαρακτήρα και του παιδαγωγικού δυναμικού ενός πετυχημένου δασκάλου παραμένουν αναλλοίωτα. Τουλάχιστον, σε αυτά που αναφέρει η Sacks, εγώ προσωπικά παρατήρησα διάφορα διαχρονικά χαρακτηριστικά. Σας τα μεταφέρω λοιπόν αναλυτικά σε πρώτο πρόσωπο (αυτό των μαθητών που απάντησαν)

  • Ο δάσκαλος μάς γνωρίζει προσωπικά, γνωρίζει τα ενδιαφέροντά μας και τις δυνατότητές μας
  • Μας αφήνει να τον γνωρίσουμε ως προσωπικότητα
  • Μας χαμογελά
  • Μας ενθαρρύνει να συμμετέχουμε στις σχολικές δραστηριότητες
  • Δαπανά χρόνο εκτός μαθήματος για να μας βοηθήσει να πάμε ακόμη καλύτερα
  • Μας δίνει εκτενείς εξηγήσεις για τις εργασίες μας
  • Μας απαντά στο γιατί
  • Μας εξηγεί το πώς συνδέεται αυτό που μαθαίνουμε με την πραγματική ζωή
  • Μας ζητά συγγνώμη όταν κάνει λάθος
  • Μας παρέχει ουσιώδη εργασία και ύλη
  • Είναι δραστήριος, ενθουσιώδης και του αρέσει να ζει
  • Μάλλον έχετε ήδη απογοητευθεί από πικρές αναμνήσεις σκυθρωπών ανθρωπίσκων ή χαμογελάτε με γλύκα στη θύμιση ανθρώπων που έκαναν τη ζωή σας διαφορετική. Μινάτσιο, έτσι δεν είναι;

    Advertisement

    Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

    Connecting to %s

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.